POLÍTICA DE RESERVES DE CLASSES: PREGUNTES FREQÜENTS

P. ¿Per què tenim política de cancel·lació?

R. Les classes amb totes les places reservades amb antelació on, finalment, sobren espais perquè alguns socis no s'hi presenten constitueixen una situació injusta per aquells socis que s'havien quedat sense plaça. Un dels objectius de la nostra política és garantir que tots els socis tenen oportunitats de participar a les classes. Volem promoure que els nostres socis cancel·lin tant aviat com els sigui possible, alhora que no els penalitzem quan la seva plaça s'acaba reutilizant per un altre soci. D'aquesta manera, si una hora abans ja sap que no podrà assistir, té un incentiu per cancel·lar: és possible que un altre soci estigui esperant per aconseguir la seva plaça.

P. ¿Quin és l'últim moment en què puc cancel·lar sense risc de rebre una notificació de cancel·lació?

R. Ara ja no hi ha límit de temps. Per a moltes classes que no s'arriben a omplir, pot cancel·lar en qualsevol moment sense cap conseqüència. Les classes que estan més plenes també pot cancel·lar-les en qualsevol moment i només rebrà la notificació de cancel·lació si la seva plaça acaba no aprofitant-se. Així doncs, com més aviat cancel·li, més socis podrem notificar i més possibilitats hi haurà que la seva plaça es torni a reservar.

P. ¿Per què les notificacions de cancel·lació només s'apliquen a les classes plenes?

R. Si una classe no s'omple, seguiran havent-hi places perquè altres socis les reservin i, per tant, no tindrà cap afectació que algú en cancel·li una. No volem penalitzar ningú innecessàriament, de manera que només enviarem una notificació de cancel·lació si, com a resultat, un altre soci ha perdut l'oportunitat de reservar la plaça. Això vol dir que només aplicarem notificacions de cancel·lació a classes que assoleixin l’ocupació màxima.

P. ¿Com se sap quina de les places cancel·lades s'ha tornat a reservar?

R. Si 2 persones cancel·len una classe que estava plena i només es torna a reservar una de les places, només aplicarem la notificació de cancel·lació al soci que hagi cancel·lat més tard. D'aquesta manera, incentivem la cancel·lació anticipada en cas que els socis ja no puguin assistir.

P. ¿La meva classe mai està plena. Per què hauria de reservar?

R. Reservar garanteix una plaça assegurada, i ens permet poder comunicar als socis qualsevol canvi que afecti la seva classe. Des de la nostra perspectiva, ens permet planificar la sessió si sabem l'ocupació amb antelació i, en termes més generals, les dades de reserva ens ajuden a programar els horaris amb més eficàcia.

P. ¿Els "no aparicions" també s'apliquen a classes que no s'han omplert?

R. Sí, volem promoure un comportament respectuós amb els altres socis, de manera que sempre aplicarem una no aparició si no assisteix i no cancel·la abans, independentment de les places buides que hi hagi a la classe. Els nostres instructors planifiquen les sessions basant-se en les places que s'han reservat i, a més, nosaltres també ens basem en les dades de reserva exactes per programar el nostre horari amb més eficàcia.

P. ¿Puc rebre una notificació de cancel·lació encara que cancel·li 8 dies abans de la classe?

R. Teòricament sí, però és molt poc probable que una classe tan demandada no es torni a reservar quan es cancel·la amb tanta antelació. Les classes tan populars tenen molts socis subscrits a les seves alertes. Quant abans es cancel·li, més possibilitats hi ha que es torni a reservar la plaça.

P. ¿Per què haig de cancel·lar si ja sé que la classe està plena i que, per tant, corro el risc de rebre una notificació de cancel·lació igualment?

R. Com més aviat cancel·li, més possibilitats hi ha que un altre soci pugui tornar a reservar la plaça. Notifiquem de seguida els altres socis quan una plaça ha quedat disponible a través de la funció "Avisar-me" de l'aplicació mòbil. Això només funcionarà si els socis cancel·len tan aviat com saben que no podran assistir, de manera que si sap que no pot assistir a una classe, cancel·li el més aviat possible per permetre els altres socis de tornar a reservar la plaça.

P. ¿Com sabreu si he arribat o assistit a una classe?

R. S'ha d'enrecordar d'utilitzar la seva targeta de soci als torniquets d'entrada a recepció. Això és molt important, ja que, si no ens apareix la seva entrada, la classe li contarà com a "no aparició". També és important que utilitzi la targeta de soci correcta. Els nostres instructors també prenen nota de les reserves, pel que els socis que apareguin a la llista i que no assistent també els serà atorgat una "no aparició".

P. ¿Si un soci cancel·la, com s'informa els altres socis que hi ha places disponibles?

R. Quan una classe està plena, els socis poden escollir rebre'n alertes, activant la funció "Avisar-me" a l'aplicació mòbil per a cada classe individual. Aquests socis rebran una notificació push quan hi ha una plaça disponible per ordre de quan s'hagi activat l'alerta. Per tant, el soci que apareix a la part superior de la llista serà el primer que hagi activat la funció "Avisar-me", i rebrà la notificació abans que qualsevol altre, després vindrà el següent soci i així successivament en intervals de 2/3 minuts. Així doncs, la persona al principi de la llista té més probabilitats de poder reservar una nova plaça que la que ocupa la quarta posició, i s'evita la situació en què s'alerta als quatre socis de la llista i tres dels quals la desaprofiten.

P. ¿Per què no pot reservar la plaça automàticament en el meu nom?

R. Volem assegurar-nos de reduir al mínim el nombre de "no aparicions" en benefici de tots els socis. Per tant, necessitem que confirmi que desitja assistir reservant la nova plaça disponible quan hagi rebut l'alerta. Aquesta alerta és possible que arribi només uns minuts abans de l'inici de la classe i, si la reserva es fes automàticament, és possible que ja hagués fet altres plans i, per tant, que acabés esdevinguent una "no aparició".

P. ¿Com em notificaran que he rebut una notificació de cancel·lació o no aparició?

R. En cas que hagi suministrat la seva adreça de correu electrònic, rebrà un correu en cada un dels casos. Podrà veure la quantitat i els detalls de les cancel·lacions i els no aparicions a través del sistema de reserves en línia des de l’Àrea de soci de David Lloyd. També li enviarem una notificació push o emergent a través de l'aplicació mòbil.

P. ¿He rebut una "notificació de cancel·lació/no aparició". Què ha passat?

R. Si ha rebut una notificació de cancel·lació és perquè ha degut cancel·lar la seva reserva per una classe que està plena i la seva plaça no l'ha reservada cap altre soci. En cas d'una notificació de no aparició, és possible que no hagi passat la seva targeta de soci per entrar, o n'hagi utilitzat una d'incorrecta. També és possible que haguem detectat que, tot i entrar al club a temps, no ha participat en la sessió que havia reservat.

P. ¿He rebut una notificació de "cancel·lació/no aparició" i tinc un dubte: amb qui em poso en contacte?

R. Si té algun dubte, si us plau, posi's en contacte amb la recepció o enviï el seu dubte a través de correu electrònic a l'atenció del Fitness Manager. Informi's a la recepció o al lloc web per obtenir els detalls de contacte específics del club. El club respondrà la seva sol·licitud en un termini de 48 hores.

11. Tenir tres avisos per cancel·lar tard o no assistir en un període de 30 dies, suposarà la pèrdua del teu dret de reserva anticipada durant 1 setmana (7 dies).

P. Per què durant un període de 30 dies i no 60 dies, per exemple?
R. L’objectiu d’aquesta norma és animar als socis a que participin a les activitats que reserven o que cancel·lin amb temps suficient, per permetre que altres socis puguin gaudir d’aquestes activitats. Tres cops en 30 dies és raonable pel volum de reserves que els nostres socis fan a la setmana.

P. Vol dir això que no puc assistir a la classe?
R. No, només significa que no podràs fer reserves anticipades. Podràs anar i participar a la classe si hi ha places disponibles quan comenci.

P. Puc reservar pistes de raquetes si estic suspès?
R. Si, les suspensions són diferents per cada activitat, curs o classe, així que si t’han penalitzat per reservar classes, encara podràs reservar pistes i viceversa.

P. Jo reservo moltes classes per setmana, suspendre el meu dret amb tres avisos és desproporcionat en comparació amb altres socis que quasi no hi van. Per què no es calcula en proporció a l’assistència?
R. És important que la normativa sigui simple i fàcil de recordar, calcular i acomplir.

12. Si arribes tard a una classe programada, el professor es reserva el dret de no permetre’t l’entrada per garantir la teva seguretat i perquè un altre soci pugui aprofitar la sessió completa.

P. Per què no puc incorporar-me a la classe si arribo tard i hi ha places disponibles?
R. Hi ha certes classes on, per la naturalesa de l’activitat, no seria segur que hi participessis si arribes tard. Per garantir la seguretat dels nostres socis, no podem permetre que hi participis si l’instructor considera que fer-ho podria representar un risc a la salut i seguretat.

P. He arribat uns minuts tard, algú ha ocupat la meva plaça i no hi ha altres places disponibles. Per què no tinc prioritat?
R. Si arribes a l’hora o abans de l’hora programada per l’inici de la sessió, tindràs prioritat sobre qualsevol soci que no hagi reservat. Si no ho fas, podem oferir la teva plaça a un altre soci que estigui esperant. No seria segur per aquest soci que s’unís més tard, després d’estar esperant per comprovar que hi ha plaça.

P. Rebré una notificació per no assistir si arribo més tard de l’hora d’inici de la classe?
R. Si passes el teu carnet pel lector de l’entrada més de 10 minuts tard, considerarem que no has assistit i la plaça es podrà oferir a un altre soci.

13. Els convidats dels socis poden participar a les classes si hi ha places a l’inici de la sessió. El convidat haurà d’utilitzar una invitació per poder accedir al club.

P. Quina diferència hi ha entre una invitació social i una esportiva?
R. Amb una invitació esportiva es pot fer ús de totes les instal·lacions del club, mentre que amb una invitació social només es pot accedir a les zones socials.

P. Com puc aconseguir una invitació?
R. Has de comunicar-ho a recepció i allà t’informaran de la política d’invitacions.

P. Puc garantir que el meu convidat tindrà una plaça disponible?
R. No. Els socis tenen prioritat, per tant no garantim que el convidat hi pugui participar. Si hi ha places disponibles, estarem encantats que hi participi.

*No inclou els clubs Harbour, David Lloyd Hampton i David Lloyd Brussel·les. 

POLÍTICA DE RESERVES DE PISTES: PREGUNTES FREQÜENTS

14. Les reserves de les pistes de tennis i pàdel poden fer-se des de l’aplicació mòbil a partir de les 8 del matí amb 9 dies d’antelació o amb 8 dies d’antelació si es fan a recepció, personalment o per telèfon.

P. Com em puc registrar per fer reserves on-line?
R. Has de registrar-te a l’Àrea de Socis. Visita www.davidlloyd.es per registrar-te i iniciar sessió. Una vegada entris a la teva Àrea de Socis trobaràs un enllaç per descarregar el sistema de reserves on-line.

P. Com puc accedir a l’aplicació mòbil?
R. La primera vegada que obris l’aplicació et demanarà el teu nom d’usuari i contrasenya, aquestes dades són les mateixes que es generen quan et registres a l’Àrea de Socis de la pàgina web, així que és el primer que hauries de fer.

P. Els 8 o 9 dies d’antelació inclouen el dia que fas la reserva?
R. Pots fer la reservar per d’aquí 8 o 9 dies des del primer dia en curs; es a dir, si estiguessis fent la reserva un dilluns, podries reservar pel dimecres de la setmana següent si ho fas online o per dimarts si ho fas a través de recepció.

P. Per què tenen dret a un dia extra les persones que fan la reserva online?
R. Volem fomentar que els socis facin les reserves online per poder millorar el procés de reserva i agilitzar el servei a la recepció.

P. No tinc accés a internet, com puc reservar amb 9 dies d’antelació?
R. La majoria dels nostres clubs tenen disponibles als salons socials ordinadors amb connexió a internet. Consulta el nostre equip i estaran encantats d’ajudar-te amb el registre a l’Àrea de Socis per què puguis fer la teva reserva.

15. Tots els cursos estan disponibles una vegada s’obre el període d’inscripció a excepció de les Escoles Infantils, que estan subjectes a un període de Reserva Prioritària

P. Amb quanta antelació em puc inscriure a un curs?
R. Dependrà del període d’inscripció de cada activitat. Informarem amb antelació de les dates d’inscripció per què puguis apuntar-te.

P. Què és un període de Reserva Prioritària?
R. La inscripció als cursos infantils està subjecta a un període de Reserva Prioritària; un espai de temps exclusivament per què els nens que ja estan apuntats renovin la subscripció per l’any vinent. Després d’aquest període s’obrirà la inscripció pels altres nens. Aquestes dates es publicaran al club.

16. Els socis tenen l’opció de pagar amb targeta de crèdit en el moment de la reserva o de fer-ho a través del seu compte bancari. Només es retornaran els diners de les activitats amb cost addicional si es notifica la cancel·lació amb un mínim de 24 hores sobre l’hora d’inici o sobre la primera sessió d’un curs.

P. Per què no puc pagar quan vagi a un curs?
R. Pots si és el moment en què fas la reserva. Demanem el pagament en el moment de la reserva per assegurar-nos que el soci es compromet a anar a la classe o curs, ja que altres socis poden quedar-se sense plaça si el curs està ple.

P. Per què no em retornen els diners si ja ha començat el curs o classe?
R. Els cursos tenen places limitades. Un cop que la classe o curs ha començat, no podem tornar a oferir la plaça a un altre soci. És necessari el compromís dels socis que s’inscriuen per garantir que les classes es puguin realitzar amb normalitat.

P. Quina és la diferència entre una classe i un curs?
R. Una classe es una única sessió que reserves o pagues. Un curs es un número de sessions. Per exemple, reserves i pagues un cop per assistir 4 setmanes seguides.

P. Què passa si no puc assistir per raons alienes a la meva voluntat?
R. Si ens ho comuniques al menys amb 24 hores abans de l’inici de la classe o de la primera sessió d’un curs, tens dret a devolució. Si ho fas amb menys de 24 hores no hi ha possibilitat de retornar els diners. Aquesta política ha de ser justa i aplicar-se uniformement.

P. Em podeu retornar els diners si reservo online?
R. Si, en cas que cancel·lis amb més de 24 hores d’antelació, et retornarem els diners al teu compte.

P. Què passa si cancel·lo amb menys de 24 hores d’antelació?
R. Encara podràs cancel·lar i eliminar la reserva, però no et podrem retornar els diners i rebràs una notificació per cancel·lar tard.

17. Els socis Platinum poden reservar pistes i classes a qualsevol club David Lloyd* el mateix dia en funció de la disponibilitat.

P. Si no tinc una quota Platinum, puc reservar en altres clubs?
R. Tots els socis poden accedir a altres clubs, però només els Platinum i Vantage poden reservar per avançat. Els altres socis poden reservar el mateix dia si hi ha pista disponible.

18. Els socis Platinum poden reservar pistes i classes a qualsevol club David Lloyd* amb 9 dies d’antelació online i 8 dies d’antelació via recepció en funció de la disponibilitat.

P. Què és una quota Platinum?
R. És una categoria de soci que inclou com un dels seus beneficis el dret a reservar en altres clubs.

P. Com puc fer-me soci Platinum?
R. Pregunta a recepció per fer el canvi de quota.

19. Els clubs es reserven el dret a fer restriccions a la reserva anticipada de pistes en hores punta. En aquestes hores, el soci només podrà fer una reserva anticipada per dia. En funció de la disponibilitat, el soci podrà fer una reserva addicional en hora punta amb 24 hores d’antelació.

P. Per què hi ha un límit en el número de reserves anticipades?
R. Quan les pistes tenen una alta demanda, limitar la reserva anticipada a una pista per dia permet que més socis puguin jugar al tennis o al pàdel. De totes maneres, com hem dit, si una pista està disponible 24 hores abans, es podrà fer reserves addicionals.

P. Quines hores són punta?
R. Cada club especifica les seves, pots consultar-ho a recepció. El club intentarà mantenir-les al mínim i les revisarà freqüentment.

P. Com sabré quines són les hores punta?
R. Informa-te’n a recepció.

P. Per què puc fer reserves addicionals amb 24 hores d’antelació en hores punta?
R. Les hores punta son períodes en què es fan moltes reserves anticipades. Per això, esperem que s’omplin les reserves, però si no és el cas, les alliberarem per poder fer reserves addicionals.

P. El meu fill pot jugar en hores punta?
R. Si, excepte que el club tingui restriccions a les reserves per menors de 14 anys.

P. Puc reservar més pistes durant el dia?
R. Si hi ha pistes disponibles durant el dia, volem que s’utilitzin i per això no hi haurà problemes si fas una reserva en hora punta i reserves addicionals fora d’hora punta el mateix dia.

20. El temps de reserva de pistes de tennis per partits individuals és de 60 minuts i per dobles es permeten reserves de 60 o 90 minuts. Les pistes de pàdel es poden reservar per 30 minuts per individuals i 60 per dobles.

P. Per què hi ha una diferència entre individuals i dobles?
R. Per la natura del joc. Com hi ha més jugadors a la pista, ampliem la durada de la reserva perquè puguin gaudir de més temps de joc.

P. Puc fer més d’una reserva anticipada?
R. Si, excepte que es tracti d’hora punta.

P. Puc fer altra reserva en hora punta si una pista està disponible el mateix dia?
R. Si. La restricció de reserva en hora punta no té efecte el mateix dia, així que podràs reservar-ne més mentre hi hagi pistes disponibles.

P. Què passa si la meva reserva se solapa amb una hora punta, quant de temps puc jugar?
R. Pots jugar tot el temps que permeti la reserva. Per exemple, pots reservar una pista de tennis de dobles 90 minuts, dels quals 60 estiguin en hora punta i 30 fora d’hora punta.

21. L’horari en què pots fer la reserva anticipada dependrà de la teva tarifa.

P. Quina és la última hora en què puc fer una reserva si sóc soci de la quota Club?
R. L’hora límit per efectuar una reserva ha de ser anterior a la última en què pots estar al club al club. Per exemple, si pots estar fins les 16:00h en dies laborables, la última reserva haurà de finalitzar abans de les 16:00h.

P. Quina és la primera hora en què puc fer una reserva si sóc soci de la quota Club?
R. La primera hora en què pots fer una reserva és la primera en què la teva quota et permet entrar al club. Per exemple, si la teva hora d’entrada és a les 11:00h els dies laborables, la primera reserva seria per les 11:00h. Els caps de setmana i festius seria a partir de les 14:00h.

P. El meu fill pot participar a les activitats de DL Kids o escoles que tenen lloc en hores punta si jo sóc soci de la quota Club?
R. Els nens no tenen restriccions en el drets de reserva i utilització de les instal·lacions, per tant pots acompanyar el teu fill, supervisar-lo i signar el registre d’entrada i sortida de les activitats. Això no et permet utilitzar les instal·lacions.

P. Puc reservar una classe en hora punta si sóc soci amb una quota Club i entro abans de les 11:00h?
R. No. No podràs reservar classes en hores punta. Si vols reservar a aquestes hores hauràs de canviar la teva tarifa. Per més informació pregunta a recepció.

22. Les reserves necessiten els noms de tots els jugadors en el moment de la reserva. Es poden modificar els noms dels jugadors en qualsevol moment abans de l’hora d’inici de la reserva.

P. Per què és necessari que faciliti els noms de tots els jugadors?
R. Per diverses raons. És important que sàpigues que volem acomplir la normativa i assegurar-nos que només juguen socis de raquetes. També necessitem assignar el temps correcte de joc. Saber qui es troba a la pista en cada moment és important per la planificació i comunicació.

P. Què passa si no sé els noms complets o els cognoms?
R. Hauràs de preguntar als socis amb qui jugaràs.

P. Com puc fer una recerca de socis?
R. Hi ha una funció de recerca que permet buscar per nom, cognom o número de soci.

P. Què passa si no sé els noms quan faci la reserva?
R. En aquest cas no podràs fer la reserva la pista. Hauràs de conèixer el nom de tots els jugadors abans de reservar-la.

P. Què passa si canvien els jugadors?
R. Hauràs de canviar els noms online o comunicar-ho a recepció abans de l’inici de la reserva.

P. Fins quan puc afegir o canviar els noms?
R. Fins l’hora d’inici de la teva reserva.

P. Què passa si vull canviar d’un partit d’individuals a un de dobles o viceversa, puc afegir o esborrar noms? Què passarà amb la durada de la reserva?
R. Necessitaràs cancel·lar aquesta reserva fer-ne una nova.

P. Puc reservar una pista per practicar jo sol?
R. No. No pots reservar per practicar sol, el que si podràs fer és ocupar una pista si en aquell moment està lliure. Si més endavant reserven la pista, hauràs de deixar-la lliure.

23. Pots reservar classes per qualsevol soci inclòs al teu compte.

P. No puc reservar pel meu associat o fill amb l’App o via on-line. Per què?
R. El soci titular haurà d’ajustar els permisos per què qualsevol soci inclòs al seu compte faci reserves pels altres. Es pot configurar a l’apartat “Permisos” del sistema de reserves on-line.

P. Puc reservar a recepció pel meu amic?
R. Només pots reservar per tu i la resta de socis inclosos al teu compte. El teu amic haurà de fer la seva pròpia reserva.

24. Les reserves per socis menors de 14 anys només es poden realitzar per un adult (pares o tutors). Qualsevol adult inscrit al mateix compte que el menor pot fer la reserva.

P. No puc reservar online pel meu fill. Per què?
R. El soci titular haurà d’ajustar els permisos per què qualsevol soci inclòs al seu compte faci reserves pels altres. Es pot configurar a l’apartat “Permisos” del sistema de reserves on-line.

P. Què passa si l’adult no és soci de raquetes? 
R. No importa. Només estan fent la reserva en nom d’un soci menor de 14 anys.

P. Què passa si el nen vol jugar amb el seu pare, que no és soci de raquetes?
R. El pare pot reservar la pista en nom del nen i incloure el nom d’un altre soci. Si l’oponent no té quota de raquetes, se li aplicarà el càrrec corresponent.

25. Es poden reservar pistes per classes de tennis particulars on line, a recepció o a través de l’entrenador. Per reservar classes amb menys de 24 hores d’antelació, si us plau parla directament amb el teu entrenador.

P. Per què no puc reservar online o a recepció amb menys de 24 hores d’antelació?
R. L’entrenador ha de tenir un marge suficient per poder fer la reserva.

P. Puc pagar la classe el mateix moment que faci la reserva?
R. Pots pagar amb targeta a la recepció del club o bé se’t pot carregar al compte. Això aplica a classes i cursos.

P. Com puc cancel·lar?
R. On line, a recepció o a través de l’entrenador.

26. Si no s’utilitza una pista amb reserva anticipada o es cancel·la amb menys de 24 hores de preavís, s’aplicarà una penalització per cancel·lar tard o per no assistència al soci que hagi reservat la pista, excepte que aquesta no sigui ocupada per altre reserva.

P. Per què tenim una política per cancel·lar tard?
R. Les pistes que estan reservades i no es fan servir són una font de frustració pels socis que no han pogut reservar i jugar, i que després veuen pistes lliures. Un dels objectius d’aquesta política és millorar les oportunitats de participació en interès de tots els socis. Si reduïm el número de cancel·lacions fora de termini aconseguirem que més socis puguin participar.

P. ¿Per què amb 24 hores d’antelació?
R. Per donar temps a què altres socis puguin fer una reserva.

P. Quin sentit té cancel·lar dins de les 24 hores si m’aplicaran el càrrec per cancel·lar tard?
R. Per què altres socis puguin reservar i, en el cas de les pistes, si altre soci la reserva després d’haver-la cancel·lat tu, no t’aplicarem la penalització.

P. Com podeu controlar la meva assistència a la pista?
R. Has d’assegurar-te de marcar la teva entrada al club amb el carnet de soci a les portes d’accés. Si no tenim aquest "registre d’entrada", constarà como una no assistència.

P. Què passa si jo he fet la reserva i he arribat, però el meu oponent no?
R. Has de notificar-ho a recepció. Si es torna a reservar la pista no s’aplicarà el càrrec per cancel·lar tard. Si trobes altre soci que vulgui jugar, comunica a recepció el canvi de nom.

P. I per què em penalitzen a mi com a soci titular de la reserva si qui no s’ha presentat ha estat un altre jugador?
R. Com a soci que fa la reserva, ets el responsable d’ella. Com es poden fer canvis fins el moment d’inici de la reserva, podria haver-hi algun error i aplicar penalitzacions a jugadors que no saben que formen part de la reserva.

P. I què passa si solament falta una persona pel meu partit de dobles?
R. Per un partit de dobles, s’aplicarà el càrrec per cancel·lar tard si solament han arribat dos jugadors (un d’ells ha de ser el soci que va fer la reserva). A continuació, hauràs de comunicar-nos que vols jugar un partit d’individuals o la pista es posarà a disposició d’altres jugadors. Si arriben 3 jugadors, la reserva pot mantenir-se com a dobles sense penalització ni càrrecs.

P. Com em notificaran que m’han aplicat una penalització?
R. Sempre i quan ens hagis facilitat la teva adreça actual de correu electrònic, rebràs un correu per cada cas i, si tens varies notificacions en un període determinat de temps, rebràs un altre correu per informar-te que el teu dret a reserva està en suspensió temporal. Podràs consultar els detalls de les teves penalitzacions al sistema de reserves online de l’Àrea de Socis de David Lloyd. Si, a més, tens configurades les alertes de l’App, t’arribarà una notificació al mòbil.

P. Què passa si el club o l’entrenador cancel·len la classe amb menys de 24 hores d’antelació?
R. El club t’ho comunicarà i no s’aplicaran càrrecs de cancel·lació.

P. He rebut una notificació per cancel·lar tard o no assistir. Per què?
R. Si reps una notificació per cancel·lar tard és perquè deus haver cancel·lat la reserva amb menys de 24 hores d’antelació. Si és perquè no t’has presentat, és possible que no hagis fet servir el teu carnet per accedir al club abans de l’hora d’inici de la reserva. També pots haver entrat al club a temps però hem observat que no has anat a la pista reservada.

P. He rebut una notificació per cancel·lar tard o no assistir i tinc dubtes. Amb qui puc parlar?
R. Si tens alguna pregunta, si us plau, posa’t en contacte amb recepció o envia la teva consulta per correu electrònic a l’atenció del Director d’Esports. Pots trobar les dades de contacte a recepció o a la pàgina web. El club respondrà la teva consulta en un termini de 24 hores.

P. Què passa si el sistema de reserves no funciona o si no funciona la porta d’accés al club?
R. Si el sistema de reserva no funciona ens assegurarem que no es registren cancel·lacions fora de termini o no assistències. Si no funciona la porta d’entrada, hauràs de registrar la teva assistència a recepció.

27. Tenir tres notificacions per cancel·lar tard o per no assistir en un període de 90 dies, suposarà la pèrdua del teu dret de reserva anticipada durant 1 mes.

 

P. Per què durant un període de 90 dies i no 60 dies, per exemple?

R. L’objectiu d’aquesta norma és animar als socis per què participin a les activitats que reserven o que cancel·lin amb temps suficient, per permetre que altres socis puguin gaudir de les activitats. Tres cops en un termini de 90 dies és un cop al mes i ens sembla raonable.

 

P. Vol dir això que no puc assistir al meu curs si he perdut el meu dret a fer reserva anticipada?
R. Les suspensions es divideixen per activitat, és a dir, pots reservar classes i cursos si estàs suspès en pistes i viceversa.

P. Això vol dir que no podré jugar al tennis o pàdel durant un mes?
R. No. Vol dir que no podràs fer reserves anticipades. Pots ser un jugador addicional o pots apuntar-te a cursos i classes.

P. Què passa si es tracta d’un campionat de tennis i no conec el meu oponent?
R. En aquest cas no s’aplica la penalització. Si us plau, assegura’t d’informar a recepció si el teu oponent al campionat no s’ha presentat per poder alliberar la pista.

P. Jo faig moltes reserves a la setmana, tres cops és desproporcionat comparat amb gent que reserva menys. Per què no es calcula de forma proporcional?
R. És important que la normativa sigui simple, fàcil de recordar, calcular i acomplir.

P. No tinc possibilitat de compartir la responsabilitat de la reserva perquè soc l’únic soci que pot fer-la a les 8 del matí. Per què hauria d’arriscar-me sempre a rebre una notificació per cancel·lar tard?
R. Si normalment jugues amb les mateixes persones hauries de demanar que es comprometin a assistir. Si se suspenen els teus drets de reserva anticipada, encara pots jugar si fa la reserva un altre jugador del teu grup.

28. Els convidats dels socis poden participar en la reserva com jugadors addicionals.

P. Quina diferència hi ha entre la invitació esportiva i la invitació social?
R. Amb una invitació esportiva es pot fer ús de totes les instal·lacions del club, mentre que amb una invitació social només es pot accedir a les zones socials.

P. Per tennis i/o pàdel, he de facilitar el nom del meu convidat en el moment de fer la reserva?
R. En el moment de la reserva no caldrà, però necessitarem un nom i, preferiblement, una adreça de correu electrònic abans de l’hora d’inici de la reserva. Per completar aquestes dades online pots fer clic a "Altres Jugadors". Així el convidat rebrà un email confirmant la reserva.

P. El meu convidat no podrà passar amb el carnet de soci per la porta d’accés perquè no en té. Rebré una penalització?
R. No. No rebràs penalitzacions per reserves amb convidats com jugadors addicionals. És per això que et demanem el nom complet i l’adreça de correu d’electrònic per relacionar-lo amb el teu compte.

29. Si una pista de tennis o pàdel està buida 10 minuts després del temps d’inici d’una reserva, la pista es pot posar a disposició d’altres socis.

P. Per què 10 minuts? Què passa si, per exemple, arribo 12 minuts tard?
R. Sabem que en algunes ocasions els socis arribaran tard. La política actual és de 10 minuts d’espera. Necessitem aplicar aquesta norma estrictament per assegurar-nos que no perdrem temps de joc que podria posar-se a disposició d’altres socis.

P. A qui se li dóna la pista? Què passa si ningú l’ocupa després dels 10 minuts?
R. Es permetrà que la reservin altres socis. Si la pista no s’ha ocupat per altres socis, el soci original pot tornar a reservar-la, però s’aplicarà igualment la notificació per cancel·lar tard.

P. He vist que hi ha una pista lliure i m’agradaria utilitzar-la. Què hauria de fer?
R. Has de preguntar a recepció, on comprovaran si la persona que l’ha reservat porta més de 10 minuts de retard. Si és així, poden esborrar les dades originals i, al seu lloc, fer la reserva al teu nom. Si simplement vas a la pista sense contactar abans amb recepció, la prioritat la tindrà el soci que ha fet la reserva.

30. Els clubs es reserven el dret de reservar pistes anticipadament i de restringir les reserves realitzades per socis menors de 14 anys.

 

P. Per què motiu es reserva el club pistes?

R. Per classes, equips, escoles, manteniment, activitats i campionats de tennis o pàdel o esdeveniments socials.

 

P. Per quina raó i a quines hores es limita la reserva als menors?
R. Volem animar els socis menors de 14 anys a què juguin al tennis o pàdel amb regularitat, però és possible que durant les hores punta, els clubs necessitin donar prioritat als socis adults. Si hi ha restriccions, estaran fixades pel club, es mantindran al mínim i la informació estarà disponible a recepció.

31. Un soci sense tarifa de raquetes pot jugar a tennis, pàdel, squash o bàdminton a qualsevol club David Lloyd* el mateix dia si hi ha disponibilitat. Se li aplicarà un càrrec extra en el moment de la reserva.

P. Per què no poden reservar els socis que no tenen quota de raquetes?
R. Si hi ha disponibilitat en el mateix dia, els socis que no tenen quota de raquetes, podran jugar si paguen un extra. Pot ser que s’estiguin plantejant passar a quota Platinum o que se’ls hi hagi convidat per un dia i, com no volem que les pistes estiguin buides, els hi donem l’oportunitat de jugar si paguen un càrrec addicional.

P. Quins càrrecs s’apliquen als socis que no són de raquetes per jugar a tennis o pàdel?
R. Al nostre club s’aplica un càrrec de 17€. Per saber el càrrec aplicable en altres clubs, hauries de contactar-los directament.

P. Un soci sense quota de raquetes pot ser jugador addicional en una reserva?
R. Si, amb 9 dies d’antelació via online i 8 dies a recepció. Se li aplicarà el càrrec en el moment de la reserva.

P. Pot un soci sense quota de raquetes reservar anticipadament en altre club?
R. No, si no té quota de raquetes només podrà reservar el mateix dia en altres clubs. Se li aplicarà el càrrec en el moment de la reserva.

32. Si trobem un soci sense tarifa de raquetes jugant a tennis o pàdel sense haver pagat el càrrec extra, haurà de pagar-lo i, a més, es penalitzarà sense dret de reserva durant un mes a tots els socis del seu compte.

P. Què passa si ho fa una altra vegada?
R. Se ‘l podrà suspendre com a soci.

*S’exclouen els clubs Harbour, David Lloyd Hampton i David Lloyd Brussel·les